Ideana on perustaa taidetta myyvä verkkokauppa. Erityisesti taulukauppa. Vaihtoehtoisia nimiä: taideportaali, taulukauppa, taide.net/com/fi, taidepörssi.

Kootaan eri kuvataiteiliojoiden (ja miksei myös muiden esineellistä taidetta tekevien taiteilijoiden, esim kuvanveistäjät) portfoliot saman palvelun alle. Samalla sivulla on tyylikkäästi ja selkeästi esillä luokkaa 50 kuvataiteilijan portfolio, töitä, CV, esittely, aikaisempien taulujen myyntihinnat jne. Jokaisesta taulusta on sivulla korkealaatuinen kuva (tosi tarkka, kuvia eri valaistusolosuhteissa, eri taustoilla, 360-asteinen kuva samaan tyyliin kuin netin asuntoesittelyissä). Kuvista + esittelystä pitäisi saada niin hyvä kuva taulusta, että asiakas uskaltaa tilata sen pelkästään niiden perusteella.

* Asiakas selaa samalla saitilla useiden eri taiteilijoiden tauluja, valitsee niistä mieluisat ja tilaa ne netin kautta. Toimitus luotettavasti Itellan palveluilla.

* Vaihtoehtoisesti asiakas voi noutaa taulun ja varmistua, että se näyttää samalta kuin netissä

* Myös tauluvuokraus on mahdollista

* Jonkintyyppinen palautusoikeus ?

* Taulut säilössä 1) tiiviissä varastossa keskellä ei mitään 2) kehäkolmosen ulkopuolella varastossa (ihmiset voi tulla kattomaan) 3) kehäkolmosen ulkopuolella hallissa (ihmiset voi tulla ostamaan kuten myyntinäyttelyihin) 4) taiteilijoiden hallussa

* Mistä kassavirta? 1) provikat myynneistä, esim 15 % 2) mainokset netissä 3) taitelijolta ? (tuskin)

* Firma on taidevälittäjä. Asiakkaita yhtäältä taiteilijat ja muut taiteen myyjät (keräilijät, omistajat jne) (joille tarjotaan palvelu myydä tauluja helpommin ja enemmän) ja toisaalta taiteen ostajat (joille tarjotaan palvelu ostaa tauluja vaivattomammin ja isompi valikoima)

* Taiteen ostajat ovat firmoja, henkilöitä, ym muita tahoja -- heidän ei enää tarttee käyttää aikaa gallerioissa pyörimiseen

* Taitelijat voivat olla sekä ammattilaisia (eli on ollut useita näyttelyitä, tutkinto, myyntiä tms) että amatöörejä (aloittelevia tekijöitä, jotka kuitenkin osaavat tehdä näyttäviä tauluja). Hinnat ammattilaisuuden mukaan

* Verrattuna gallerioiden liiketoimintamalliin tässä liiketoimintamallissa 1) säästetään gallerioiden vuokrakulut 2) saadaan esille huomattavasti laajempi valikoima 3) alennetaan kustannusta lähteä ostoksille (ei tarvii enää fyysisesti siirtyä galleriaan)

* Kuinka estää se, että taiteilijat myyvät taulut ohi palvelun, suoraan myyjälle (jolloin ei saada provikoita)?

* Tarvittavia resursseja: laadukas webdesigner, valokuvaaja, tilat, jossa valokuvataan, myyjä (joka hankkii toisaalta taiteilijoita asiakkaaksi ja toisaalta taiteen ostajia)

* Network effect (kriittinen massa): 1) mitä enemmän taiteilijoita saadaan sivuston käyttäjiksi sitä houkuttelevampi se on ostajan kannalta 2) mitä enemmän ostajia saadaan sivuston käyttäjiksi sitä houkuttelevampi se on taiteilijan kannalta --------> mitä enemmän käyttäjiä sitä paremmin homma tulee toimimaan (alussa vaikeaa)

* Idea on perinteisen verkkokaupan sovellus, onko vastaavia yritetty aiemmin tai onko sivusto jo olemassa ?

* Pitäs tehdä paljon yhteistyötä taidemaailman (taiteilijat, taidekaupat, taiteen ostajat) kanssa, verkostoitua jne

* Taiteen myyjiä ovat myös esim. keräilijät, taiteen omistajat ja ne jotka haluavat vaikka vaihtaa tauluja

* Mikä on palvelun lisäarvo? 1) hyvälaatuiset kuvat ja esittelyt 2) myyjän tiedot tarkastettu jollain tasolla 3) paljon kamaa ? 4) taiteilijoille luonteva paikka myydä tauluja (parempi kuin omat webbisivut koska kävijöitä on enemmän) 5) takaa että taulun tiedot ovat oikein ?

* Firma on taiteen asiantuntija

* Nettisivu voisi olla myös laajempi taideväen kohtauspaikka (sosiaalinen media)